Czy bankowość ma płeć? Okazuje się że tak – w branży finansowej dominują kobiety, które stanowią 68% ogółu zatrudnionych w branży. Kobiety stanowią również ponad 50% wszystkich klientów polskich banków.– Z naszych statystyk wynika, że ponad 60 proc. osób zatrudnionych w sektorze finansowym to kobiety. Kobiety stanowią także połowę naszej bazy. Kobiety też bardzo chętnie wybierają bank jako miejsce pracy. Panie pracują także na stanowiskach, które stereotypowo kojarzone są z męskimi. Ponad 70 proc. szczebla kadry menadżerskiej u nas to właśnie kobiety. Kobiety dominują w części operacyjnej, obsłudze klienta. Również chętnie pracują w księgowości – mówi newsrm.tv Iwona Jarzębska, rzeczniczka prasowa Banku Millennium.
Jeszcze sto lat temu obowiązujące prawo nie pozwalało kobietom rozporządzać własnym majątkiem, podporządkowując je w tym zakresie mężowi. Żona, jeśli chciała podjąć pracę, musiała uzyskać jego zgodę. Jeśli małżonek wyraził zgodę, a praca przynosiła dochód, prawo do zarządzania pieniędzmi było również po stronie mężczyzny.
– Kobiety na równi z mężczyznami korzystają z produktów i usług bankowych oraz, jako kompetentne i skuteczne pracowniczki sektora, przyczyniają się do rozwoju polskiego rynku finansowego. Na rynku istnieją nawet produkty stworzone specjalnie dla kobiet i dopasowane do ich potrzeb, czego przykładem jest karta kredytowa Impresja – mówi Iwona Jarzębska.
Od wielu lat kobiety chętnie wybierają bank jako swojego pracodawcę. Od 2010 roku w Bank Millennium stanowią niezmiennie około 70% wszystkich zatrudnionych. Co istotne bez trudu obalają stereotypy i często pracują na stanowiskach uważanych tradycyjnie za męskie – stanowią ponad połowę kadry menadżerskiej średniego szczebla (57%), jedna pełni funkcję członka zarządu, a trzy zasiadają w Radzie Nadzorczej banku.
Niektóre obszary działalności banku, takie jak operacje czy kadry są wręcz zdominowane przez panie – pracuje tam pięć razy więcej kobiet niż mężczyzn. Kobiety świetnie odnajdują się też w księgowości (stanowią 67% pracowników tego działu) i w marketingu (64 %).
Źródło: newsrm.tv