Uczenie poprzez gry

Świat stoi przed bardzo poważnym wyzwaniem odnośnie STEM czyli nauki, techniki, inżynierii i matematyki. Zainteresowaniem STEM wśród osób młodych coraz bardziej spada, jednak nie jest to proporcjonalne do stopnia rozwoju kariery w obrębie tych dziedzin. Aby nadążyć za popytem i zachować świat w globalnej grze technologicznej należy wymyślać coraz to nowe sposoby na zainteresowanie dzieci matematyką i nauką. Szczególnie, jeśli chodzi o obszar Stanów Zjednoczonych.

SciPlay, grupa badawcza utworzona przez New York Hall of Science w 2010 roku, pracuje nad kilkoma aplikacjami, które starają się wprowadzić młode osoby w świat fizyki i nauki poprzez gry. SciPlay wykorzystuje naturalną fascynację dzieci do gier. W ten sposób mogą oni zwrócić uwagę dzieci na matematykę i naukę.

Aplikacja działa za pomocą video, które ilustruje pracę w codziennych dziedzinach. Jedno dziecko trzymające iPad nagrywa inne dziecko rzucające piłką, skakające, wspinające się. Następnie, za pośrednictwem zgromadzonych informacji, które urządzenie pobiera przy pomocy specjalnego czujnika, aplikacja może zilustrować poziom prędkości, siły, energii i przyspieszenia.

Dzieci w New York Hall od Science działają jako współpracownicy przy tym projekcie. Ich opinia będzie ważna przy wizualnym projektowaniu aplikacji oraz do ustalania funkcji, które będą się w niej znajdowały. SciPlay poprzez tworzenie takiego projektu stara się pokazać, że fizyka może być dobrą zabawą, a nie serią skomplikowanych pojęć. Dzięki temu projektowi, mogą narodzić się generacje wielkich umysłów nauki.

Źródło: gajitz.com/making-learning-fun-physics-app-uses-playing-to-teach