Jakie są trzy grupy gadżetów reklamowych?

Im dłużej jako konsumenci mamy do czynienia z reklamą, tym łatwiej możemy dostrzec, że bez dobrej promocji, bez bonusów, które czekają na nas przy zakupie produktu podstawowego ciężko jest zdobyć nowego klienta, trudno jest go zainteresować nową ofertą. Jednak nie po to wymyślono gadżety reklamowe, by stały one w magazynie lub na półce, ale po to, by obdarowywać nimi klientów. W jakich sytuacjach i z jakimi gadżetami można zwrócić się do klienta, by pozyskać jego uwagę?

Rodzaje gadżetów reklamowychNależy choć ogólnie wymienić rodzaje gadżetów reklamowych. Można je podzielić na trzy grupy. W pierwszej znajdować się będą te, które nie są bardzo znaczące i mogą być traktowane jako drobne upominki dla wszystkich klientów. Drugą grupę stanowią te, w których wyprodukowanie musimy włożyć więcej środków firmowych, a więc jednocześnie takie, których nie będziemy rozdawać każdemu. Ich odbiorcami staną się bardziej zaufani klienci. W trzeciej zaś grupie znajdą się gadżety ekskluzywne – przeznaczone tylko dla określonej grupy osób i wręczane tylko przy szczególnych okazjach – na przykład przy przedłużeniu umowy z klientem. Te ostatnie rzadko kiedy są w pełni darmowe – stanowią raczej dopełnienie dla określonego pakietu. Przyjrzyjmy się tym trzem grupom z bliska.Drobne upominki – pamiętaj o naszej firmieTego rodzaju gadżety reklamowe może otrzymać każdy – zazwyczaj dzieje się to przy okazji podpisania umowy z daną firmą. Dostajemy wtedy długopis z logo firmy, notes, teczkę na przechowywanie dokumentów – wszystko oczywiście firmowe. Jest to dobry zabieg, ponieważ wywołuje w kliencie przekonanie, że ma do czynienia z profesjonalistami w swojej dziedzinie.Upominki drugiego stopnia – jesteś dla nas ważnym klientemJeśli mamy już klientów, którzy przez określony czas wywiązują się ze swoich obowiązków, to dobrym pomysłem jest wysłanie im pocztą lub podarowanie przy najbliższej wizycie w firmie jakiegoś drobnego, miłego upominku. Do tej grupy zaliczymy przedmioty takie, jak koszulki z nadrukiem, czapki, kubki, zapachy samochodowe, pendrive’y czy też plecaki. Chodzi o to, by relacje z dobrym klientem ocieplić i zachęcić go w ten sposób do korzystania z naszych usług. Być może w danym momencie (trzy miesiące, pół roku po podpisaniu umowy) wydaje się to nie mieć znaczenia, jednak z pewnością zadecyduje o wyborze naszej firmy, gdy będzie się kończył okres pierwszego porozumienia.Ekskluzywne obiekty – pozostań z nami jak najdłużejDając klientowi możliwość otrzymania jakiegoś super produktu w niskiej cenie, firma mówi coś w rodzaju „jesteśmy zadowoleni ze współpracy i Tobie, jako jednemu z niewielu oferujemy wyjątkowy zestaw”. Jest to również wyrażenie nadziei na dalszą, długą i owocną współpracę. W tej grupie znajdą się takie gadżety i sprzęty jak tablet, smartphone, mały laptop, dostęp do Internetu albo nawet konsola PlayStation z wybranymi grami. Są to przedmioty kosztowne i dlatego zazwyczaj nie są wręczane całkowicie za darmo – można je jednak uznać za swojego rodzaju gadżety reklamowe, ponieważ ich celem jest wzbudzenie w kliencie pozytywnych emocji i połączenie ich z firmą XYZ (są na tyle zadowoleni ze współpracy ze mną, że oferują mi wysokiej jakości produkt dodatkowy). Zazwyczaj należy płacić abonament albo raty za określony sprzęt. Mimo wszystko w wielu wypadkach jest to interesująca i warta rozważenia oferta.Tworząc strategię pozyskiwania klientów, pracownicy działu PR powinni przewidzieć więc, jak wiele produktów danego rodzaju będzie potrzebnych na sam początek. Warto przy tym pamiętać, że gadżety reklamowe – owszem – mają zachęcać do korzystania z naszych usług, ale muszą być również sprawne i użyteczne. Solidność to najlepszy sposób na zbudowanie trwałej relacji biznesowej.

Artykuł przy pomocy
Artykuł został przygotowany przy pomocy firmy www.reklamowygadzet.pl specjalizującej się w gadżetach i materiałach reklamowych. Zapraszamy do odwiedzenia sklepu internetowego z Gadżetami: www.reklamowygadzet.pl