Kiedy i po co stosuje się opakowania reklamowe?

Chyba każdy z nas jest w stanie wyobrazić sobie fioletowy kolor opakowania czekolady Milka czy żółty odcień pudełka herbaty Lipton. Ich kolory są zastrzeżone przez producentów, gdyż dzięki nim konsumenci rozpoznają te marki produktów nawet wtedy, gdy nie ma na nich nazwy bądź logo.

W ten sposób tworzy się identyfikację wizualną firmy i buduje się jej wysoką pozycję na rynku. Z tego samego powodu nawet znacznie mniejsze firmy inwestują w gadżety reklamowe, które umacniają pozycję danego produktu lub całego przedsiębiorstwa.

Gadżety reklamowe

Siła oddziaływania gadżetów reklamowych na potencjalnych klientów sprawia, że są one coraz częściej zamawiane przez rożnego typu przedsiębiorstwa handlowe, usługowe i produkcyjne. Dzięki nim o danej marce bądź produkcie zaczynają rozmawiać nie tylko osoby, które nabyły już jakieś produkty bądź usługi, ale także te, które nigdy wcześniej nie skorzystały z oferty danej firmy.

Rodzaje gadżetów

Wśród gadżetów reklamowych oferowanych przez różne agencje można wyróżnić zarówno tanie długopisy, ołówki czy notesy, jak i znacznie droższe, eleganckie upominki: torby skórzane, zestawy piśmiennicze czy biżuterię. Warto również zaznaczyć, że bardzo ważną rolę grają nie tylko same gadżety, ale i opakowania, w których docierają one do poszczególnych osób.

Na prezenty i nie tylko

Opakowania reklamowe są wykorzystywane głównie podczas wysyłania do klientów gadżetów lub w czasie obdarowywania ich zestawami upominkowymi. Dużą zaletą opakowań reklamowych jest możliwość wykorzystania ich do promowania marki bądź produktu także wśród osób, które nie otrzymały gadżetów od firmy. Dzięki tego typu opakowaniom daną markę zauważają wszyscy przebywający w towarzystwie osoby posiadającej reklamową torebkę bądź pudełko. Co więcej, jeżeli reklamówka lub torebka są wykonane z solidnego tworzywa, mogą one zostać ponownie wykorzystane np. w trakcie zakupów.

Slogan, logo i jeszcze więcej

Na opakowaniach reklamowych można także umieścić wiele rożnych szczegółów, które wpłyną pozytywnie na budowanie wizerunku marki. Podstawą jest oczywiście logo firmy oraz używany przez nią slogan. Jeżeli opakowanie odnosi się do konkretnej kampanii reklamowej, może pojawić się na nim również jej hasło czy zdjęcie osoby promującej dany produkt.

Warto jednak pamiętać, że jeśli chcemy zachować spójność wizerunkową, to na opakowaniach nie powinno być zbyt wielu szczegółów, gdyż wtedy trudno będzie umieścić wszystkie elementy w czytelny sposób na opakowaniu reklamowym o małej powierzchni. Trzeba bowiem pamiętać, że różnie wyglądające opakowania tej samej marki nie wzbudzają w kliencie tak dużego zaufania jak opakowania o identycznym designie.

Różnorodność materiałów

Opakowania reklamowe mogą być wykonane z niemalże każdego materiału. Najczęściej tworzy się je z tworzywa sztucznego (folii bądź plastiku) lub z papieru. Rzadziej wykorzystuje się do tego celu drewno i metal, a jedynie sporadycznie – szkło. Za wyborem takich, a nie innych materiałów, przemawia przede wszystkim ich cena. Papier i plastik lub folia są bowiem najtańsze i najłatwiejsze w obróbce. Czasem warto jest jednak zainwestować w droższe materiały – zwłaszcza, gdy upominek czy produkt mają trafić do wymagającego i ważnego klienta.

Korzyści dla firmy

Korzystanie z opakowań reklamowych przynosi przedsiębiorstwom wiele korzyści. Zyskują one większą sympatię klientów, zdobywają większy udział w rynku danych usług czy produktów oraz korzystają z dobrodziejstw marketingu szeptanego, który wytwarza się sam bez udziału osób opłacanych przez daną markę. Opakowania są także stosunkowo tanią formą reklamy, która może mieć niemalże nieograniczony zasięg terytorialny.

Należy pamiętać, że najlepiej jest zamawiać opakowania reklamowe w profesjonalnych agencjach, które będą potrafiły stworzyć projekty pudełek czy torebek odpowiadające naszym oczekiwaniom. Wybierając tanią, nikomu nieznaną agencję reklamową, można narazić się jedynie na straty finansowe i utratę szacunku i zaufania klientów – także tych wieloletnich.

Więcej porad w tym zakresie można uzyskać w firmie Elanopack, wytwarzającej opakowania reklamowe przeznaczone na okolicznościowe gadżety.